Personvernerklæring for Ræder&
Sist oppdatert: 01.09.2025
Denne personvernerklæringen beskriver hvordan S. Ræder Invest AS (org.nr. 922177031) samler inn, bruker, lagrer og beskytter personopplysninger i samsvar med personopplysningsloven og EUs personvernforordning (GDPR).
1. Behandlingsansvarlig
Ræder& ved Sindre Ræder er behandlingsansvarlig for virksomhetens behandling av personopplysninger.
Kontaktinformasjon:
E-post: sindre@raederog.com
Telefon: 99 22 50 39
Adresse: Ekelyveien 1a, 0374 OSLO
2. Formål med behandling
Vi behandler personopplysninger for følgende formål:
Levering av tjenester: Gjennomføring av coaching, strategisk sparring, fasilitering, møteledelse og øvrige avtalte oppdrag.
Administrasjon: Booking, kundedialog, fakturering og oppfølging.
Forbedring av tjenester: Analyse av tilbakemeldinger og anonymiserte data for kvalitetsutvikling.
Markedsføring: Utsendelse av nyhetsbrev og relevant informasjon, kun etter samtykke.
3. Hvilke opplysninger vi behandler
Vi kan behandle følgende kategorier av personopplysninger:
Grunnleggende kontaktinformasjon: navn, e-post, telefonnummer, fakturaadresse.
Tjenesterelatert informasjon: avtalehistorikk, tidspunkt for samtaler, referater (dersom kunden ønsker dette lagret).
Betalingsinformasjon: fakturadetaljer, innbetalinger og krediteringer.
Eventuelle sensitive personopplysninger: kan forekomme dersom du frivillig deler informasjon om helse, livssituasjon eller andre personlige forhold under en samtale. Slike opplysninger lagres ikke uten uttrykkelig samtykke.
4. Rettslig grunnlag
Behandlingen skjer på ett eller flere av følgende rettsgrunnlag:
Avtale: behandling nødvendig for å oppfylle en avtale du er part i.
Samtykke: der du frivillig har samtykket til en bestemt behandling.
Berettiget interesse: for å kunne følge opp eksisterende kundeforhold.
5. Lagring og sletting
Personopplysninger lagres så lenge det er nødvendig for å oppfylle formålet med behandlingen og i samsvar med gjeldende lovgivning.
Opplysninger som ikke lenger er nødvendige, slettes eller anonymiseres.
Eventuelle notater fra samtaler slettes senest [x måneder] etter avsluttet oppdrag, med mindre annet er avtalt.
6. Deling av opplysninger
Vi deler ikke dine personopplysninger med tredjeparter, med mindre:
Det er nødvendig for å levere tjenesten (f.eks. bruk av booking- og fakturasystemer).
Vi er lovpålagt å utlevere informasjon.
Du har samtykket til deling.
7. Databehandlere
Vi benytter anerkjente underleverandører for IT-tjenester, booking, betalingsløsninger og e-post. Disse behandler personopplysninger på våre vegne og i henhold til databehandleravtaler som oppfyller GDPR-krav.
8. Dine rettigheter
Du har rett til å:
Få innsyn i hvilke personopplysninger vi har om deg.
Kreve retting eller sletting.
Trekke tilbake samtykke.
Be om begrensning av behandling.
Klage til Datatilsynet dersom du mener dine rettigheter ikke blir ivaretatt.
9. Informasjonssikkerhet
Vi har etablert tekniske og organisatoriske tiltak for å beskytte personopplysninger mot uautorisert tilgang, endring, sletting eller spredning.
10. Endringer i erklæringen
Vi kan oppdatere denne personvernerklæringen ved behov. Ved vesentlige endringer vil du bli varslet via e-post eller på våre nettsider.